marți, 5 iulie 2016

Cand ai de-a face cu nefututi


Si sa-mi fie cu iertare vocabularul, dar presimt ca o sa fiu tare sloboda la gura in istorioara asta … Sa derulam putin filmul ca sa vedem cum au stat lucrurile. Incep cu ziua de vineri cand am fost chemata de catre doctora mea sa imi fac ceva investigatii la Clinica Bega. Desi aveam programare la ora 9:30 dimineata, abia dupa ora 11:00 mi-a venit si mie randul la controale.


Ma consulta d-na doctora, apoi asistenta imi scrie alt biletel, plus concediul medical (dar in posesia caruia nu am putut intra deoarece nu aveam adeverinta de la locul de munca cu zilele de concediu medical pe ultimele 12 luni). Trecem peste. Imi intinde “asisToanta” scrisoare medicala care trebuia sa ajunga la medicul de familie si inca un biletel de trimitere la analize, fara sa se oboseasca sa imi spuna ce am de facut mai departe. 
Asa ca intreb eu: “si, mai departe ce am de facut? Mai trebuie sa merg undeva?” pentru ca ma asteptam sa-mi ia sange dar nu ma intepase nimeni. Dupa ce se uita ca bleaga la mine imi zice: “la Judetean, la camera 28”. Bine, multumesc frumos, desi nu aveam pentru ce, dar asa am fost educata, sa fiu politicoasa.
Ajung la spitalul judetean. Dupa ceva asteptari (si nemancata, si obosita) imi vine randul si aici, dar ce sa vezi? Aici, alte tanti, crizate nevoie mare ca se tot trimit paciente de la Bega si azi e vineri, zi scurta si ele trebuie sa plece acasa …
Si cum am oroare de spitale, primul lucru pe care l-am facut cand am plecat de acolo a fost sa merg acasa, sa-mi arunc hainele la spalat si sa ma bag sub dus. Ma ingrozesc si acum cand ma gandesc la jegul care este in sptitalele noastre.
Revin la “pretenasa” de la Bega. Am vizitat-o azi din nou, de data asta cu adeverinta sa-mi dea concediul medical. Imi cere biletelul. Imi cer scuze, care biletel? “Biletelul pe care vi l-am dat vineri ca sa stiu la ce doctor suneti ca nu sunteti nici prima, nici ultima cu concediu medical. Acuma stau sa caut prin toate registrele!”. 
Ma stapanesc cu greu sa nu ii zic vreo cateva “de dulce”. Dupa 2, 3 incercari, gaseste registrul, dar, surprise, surprise, adeverinta nu e buna, ca ei ii trebe anexa 19. Pai bata-te cucu de muiere, te-o durut gura sa-mi spui vineri ca iti trebe anexa 19, de unde era sa visez eu chestia asta? “Eu trebuie sa ii invat ce sa-mi trimita? Asta e intrata in vigoare din luna ianuarie”. 
Imi venea sa ii spun “spala-te cu el pe cap ca nici nu mi-l mai trebe” … si mai controleaza-ti putin atitudinea si limbajul ca doar intri in contact cu femei gravide si in loc sa le vorbesti frumos, tu mai mult le agiti. Ma gandeam sa o intreb pe doctora, la urmatorul control daca tipa asta are barbat acasa … ca daca are, inseamna ca nu isi face treaba cum trebe …
Macar am incheiat seara intr-o nota calma, la o inghetata si un fresh de portocale alaturi de o prietena draga.